tisdag 5 februari 2013

Drömmar om renovering


Men hej och hå vad det snöar idag och det ska tydligen hålla på i 48 timmar, men jag tänker inte låta den här snön ta med sig mina vårkänslor, så jag drömmer vidare om våren och sommaren!

Annat jag drömmer om nu är renoveringar, eftersom i stort sett det mesta i och utanpå det här huset ska få sig en genomgång så vet man inte riktigt var man ska börja men nu tror jag att vi har bestämt oss. Vi börjar troligtvis med ett mindre projekt (som ändå inte är alltför litet) som passar bra att hålla på med nu på vintern. Det är grabbarnas rum som ska få sig en genomgång. Dom delar på ett dubbelrum så det ska upp en vägg mellan deras rum och vi ska ta upp en ny dörr så det som ska göras är:

- Bort med golven, isolera för ljud genom mellanbjälklag  CHECK!
- På med nya golv
- Vägg mellan rummen
- Byta ut dörren samt ta upp väggen för ännu en dörr
- Se över elen och fixa mer uttag där det behövs
- (Nya fönster, görs i samband med att fasaden utvändigt ses över)
- Tapeter
- Måla tak
- Nya lister


Vi börjar väl om några veckor skulle jag tro och i grabbarnas rum kommer jag inte att ha vitt tema, det är deras rum så dom måste få vara med och bestämma.

/Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar